Nieuws

Afschaffing van de restitutiepolis (13 November 2023)
Steeds minder zorgverzekeraars bieden nog een restitutiepolis aan. Bij zo’n polis kunnen klanten zelf kiezen naar welke zorgaanbieder ze gaan. De verzekeraar vergoedt de zorg, ook als die aanbieder geen contract heeft met de verzekeraar.

Drie verzekeraars, CZ, Zilveren Kruis en Stad Holland, stoppen komend jaar met het volledig vergoeden van de zorg van sommige aanbieders van ggz-zorg en wijkverpleging. Andere verzekeraars deden dat eerder al.

Lees meer op: https://nos.nl/artikel/2497362-verzekeraars-schrappen-vrije-keuze-ggz-en-wijkverpleging-restitutiepolis-op-retour 

Extra corona maatregelen, meer aandacht voor basisregels (laatste update 6 november 2021).
Het aantal corona patiënten in ziekenhuizen neemt snel toe. De besmettingen moeten omlaag.
Daarom is per 6 november op meer plekken een corona toegangsbewijs en mondkapje verplicht. De basisregels zijn extra belangrijk om jezelf en de mensen om je heen te beschermen.

Gezondheid voorop bij Mono care

De gezondheid van onze cliënten én die van onze medewerkers staan voorop bij Mono Care. Daarom zet Mono Care zich actief in om verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken. Wij zijn verantwoordelijk voor de zorg voor kwetsbare personen en die verantwoordelijkheid nemen wij. Welke maatregelen wij hiervoor nemen leest u hieronder.

Onze medewerkers hanteren de algemene hygiënemaatregelen die door het RIVM zijn voorgeschreven. Hierdoor zullen we de komende periode dus geen handen schudden.

Lichamelijk contact beperken we tot een minimum. Medewerkers die bij u langskomen zijn
(indien nodig) uitgerust met persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals mondkapje, handschoenen en wassen meteen hun handen. Zij zullen u adviseren om gepaste afstand te houden indien dit van toepassing is.

Werken in corona tijd (laatste update 5 november 2021).
Indien nodig heeft Mono care een aantal zaken anders georganiseerd. We zetten ons in om de zorg voor onze cliënten zo goed mogelijk door te laten gaan. Contact met onze cliënten – soms op afstand vanuit huis – blijft belangrijk. Juist ook nu.

Wat verwachten wij van u.
Wanneer u of iemand in uw huishouden hoest, verkouden is of koorts heeft, geeft u dit telefonisch door aan uw begeleider of via het algemene telefoonnummer van Mono Care 06 – 82138583.  

U blijft dan gezamenlijk thuis tot zeker 24 uur nadat de klachten over zijn. De medewerkers van Mono Care zijn geïnformeerd en zullen zorgdragen, dat zij zelf ook tijdig anticiperen of een contact voortgezet kan worden.  Mocht u zelf besluiten om geen mensen te willen ontvangen dan mag u dit doorgeven aan uw begeleider.

Communicatie.
Wij blijven de actuele adviezen en aanbevelingen van het RIVM op de voet volgen en passen deze maatregelen aan zodra daar aanleiding voor is. U mag erop vertrouwen dat wij ons uiterste best doen om tijdig te communiceren. Tijdens de corona situatie kan het voorkomen, dat u kort van te voren te horen krijgt, dat de geplande afspraak niet door kan gaan. Ondanks deze situatie gaan we u de aankomende periode zo goed mogelijk ondersteunen en de zorg verlenen met respect voor elkaar.  We rekenen hierop op uw begrip. Mochten er vragen zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Actueel nieuws voor zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis i.r.t. COVID-19.
Zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis bijvoorbeeld zorgverleners via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) kunnen via de site van het RIVM de actuele ontwikkelingen, nieuwsberichten over o.a. gebruik persoonlijke beschermingsmiddelen buiten het ziekenhuis, testbeleid en zorgmedewerkers na contact met een bevestigde patiënt met COVID-19. Zie voor meer informatie bijgevoegde link Zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis.